
En riktigt fin tävlingsdag på Bjerke med Oslo Grand Prix! En omgång där man kan ta ordentligt grepp om man verkligen gör jobbet!
Spiken:
V85-3: Ingen idé att krångla till det här, han kom inte till start i Elitkampen och möter ett gäng där han är huvudet högre! 1 Tangen Bork tar enkelt hand om spets och kommer få fuska bort loppet en bra bit. Efter en stund kommer stallkamraten 8 Brenne Borken styra på och Tjomsland kommer inte sätta press på stallkamraten utan säkra en 1a och 2a plats!
Spelvärd spik/ Utgång:
V85-5: 8 Luuk The Spook har suttit bombfast två starter i rad och senaste gången var i ett Elitloppsförsök! Känner jag Adrian rätt kommer man definitivt inte sitta fast en gång till och offensiv styrning att vänta! En mycket spelvärd spik för den modige, men kanske främst en sund A häst/Utgång då det kan häxa från spåret! Hästen har kapacitet som räcker för Oslo Grand Prix men går ut i ett lopp som på pappret ser ut som en mycket fin uppgift.
Skrällarna:
V85-7: Jag väljer att lyfta en riktigt underspelad häst i Oslo Grand Prix! Hur bra såg inte 10 Kuiper ut i Copenhagen Cup? Spelad till endast 1% i skrivande stund! En häst under utveckling som har klass för att vara med i Elitloppet. Såklart blir framspårs hästarna 2 Borups Victory och 4 Epic Kronos svåra att slå, men får man lite flyt längs vägen är man definitivt med och slåss om en topplacering här! Värdet är för bra för att stå över Kuiper i detta lopp.
V85-8: 8 Kaxig in har sitt ruskigt fin ut sen man kom tillbaka hem från Frankrike! Senast satt man fast i Silverfinalen på Solvalla och de kommer göra honom gott till den här starten! Nedstruken ett hack och ska ha fin chans om man hittar en vettig position! På tok för lite spelad.
